Dnes mi přišla zpráva od Pavlínky, která je skvělá makléřka v Brně ve společnosti PEGAS REAL & DEVELOPMENT, s dotazy na pár nešvarů v našem kraji.
To, na co se ptá (viz. obrázek), se neděje samozřejmě jen v našem kraji, ale všude a jak stále dokola omílám – není makléř jako makléř. Je třeba opravdu hledat toho, který pro vás bude mít opravdu přidanou hodnotu a neudělá jen to, že vám zprostředkuje inzerci.
V první řadě se tedy pozastavím nad slovíčkařením a manipulací, která je často používána a aktuálně na mě od jedné společnosti neustále skáče takto postavená reklama:
Prodávejte s námi, nehradíte provizi
Asi je všem jasné, že nikdo nepracuje zdarma a někdo ty náklady musí uhradit, a tak se vám někteří jedinci snaží do hlavy vtlačit, že pro vás je to zdarma. Je to jen čistá manipulace a nic více… Každá koruna, která se mi povede z obchodu vytřískat patří přeci majiteli nemovitosti a z těchto peněz vznikne provize makléři.
Co je a co není v provizi, je u každého jinak
Spousta makléřů bere provizi jako peníze pro ně a obsahem provize v podstatě není nic jiného než odměna za to, že vám našel kupce. Jako tady u Pavlínky, se stane to, že nebude chtít peníze po vás nad rámec své odměny, ale bude chtít další peníze po kupujícím. Myslíte, že je to správně? Myslíte, že je normální, aby chtěl makléř zaplatit advokáta prodávající strany po kupujícím? Je OK nad rámec provize požadovat další a další poplatky? U mnoha makléřů je to standart, ale mě to tedy příliš v pořádku nepřipadá. A už vůbec mi to v pořádku nepřijde, pokud jediná práce, kterou makléř udělal je, že vyfotil 5 fotek mobilem a práskl je do inzerce s odbytým textem s milionem chyb.
Reference
Pište je v každém případě, ať už jste prodávající či kupující… Trhu to určitě pomůže, ale kam s nimi? Pokud máte negativní referenci, tak si asi nebudeme dělat iluze, že po jejím napsání dané společnosti bude zveřejněna. Pokud má makléř či společnost FB stránku, tak ji napište do hodnoceni. Tato reference nejde smazat, ale můžou na stránce zablokovat hodnocení, což asi udělají pokud jim přibývají negativní reference. Každopádněje spousta FB skupin, do kterých svojí negativní zkušenost můžete napsat a nikdo to nesmaže.
Jak je to při spolupráci se mnou aneb žádné skryté poplatky
Každého svého klienta chci při prodeji jeho nemovitosti za parťáka, se kterým se domluvíme na prodejní strategii a podle ní společně postupujeme. Nastavíme prodejní cenu, ze které bude po prodeji vyplacena má odměna, ale ještě než vůbec něco uvidím, tak mě čeká spousta investic.
- Připravím nemovitost tak, aby se co nejlépe prodávala a pokud je nutné ji například vymalovat, tak to taky zařídím a zaplatím.
- Nemovitost nafotí můj skvělý fotograf Michal Jandora – realitní služby „bez-starostí“
- Vytvořím poutavou videoprohlídku plnou emocí, kterou zhotoví kluci z Cousin’s Production
- Nechám udělat 3D půdorys, který mi připraví naše šikovná Pavlína Fardová – marketing „bez-starostí“
- Zakázka se spustí na mnoha realitních portálech, ale hlavně nastavím efektivní reklamy na sociálních sítích
- Kupní smlouvu včetně advokátní úschovy zařídí moje advokátka Mgr. Alena Psárová www.psarova.cz .
- Návrh na vklad do katastru nemovitostí podává opět Alča a ten také hradím já…
Nevím jak vy a nevím jak jiní makléři, ale takhle si já představuji život bez-starostí.
Chcete se i vy dozvědět, co vám spolupráce se mnou přinese? Zavolejte mi, domluvte si schůzku a vše vyřešíme.
Jan Sznapka
☎️ +420 733 310 002
www.jansznapka.cz