Výsledky vyhledávání

Opravdu platí, že kdo šetří, má za tři?



„Kdo šetří, má za tři“ staré známé české přísloví, kterým se stále řídí mnoho Čechů a co se týče realitního prostředí, tak zhruba 50 % obchodů proběhne bez realitní kanceláře, takže hodně lidí ušetří mnoho peněz. 🙂

Úplně se nedivím, jelikož profese realitního makléře u nás příliš dobrou pověst nemá a můžou si za to makléři částečně i sami. Spousty let tady velcí hráči na trhu učili své makléře různé pofiderní fígly jako například lísteček do schránky „právník koupí byt v této lokalitě“ a podobné žvásty. Otravné volání samo prodejcům na pověsti makléřům určitě taky nepřidává. Asi bych nebyl happy, kdyby mi za den na můj inzerát zavolalo 20 makléřů a někteří jedinci se ještě vydávali za kupujícího. Na druhou stranu za špatnou zkušenost s makléřem si můžou lidé také sami. Přeci nezačnu spolupráci s člověkem, který se ke mně dostal lží nebo ano?

Každopádně tento článek je trošku o něčem jiném a vraťme se k přísloví „kdo šetří má za tři“.

V roce 2018 bylo evidováno na katastru nemovitostí 452 199 změn vlastnického práva, a když přičteme zprostředkování prodejů družstevních podílu, tak bude transakcí mnohem více, ale bohužel tyto transakce nejsou dohledatelné.

Zhruba polovina z tohoto počtu neproběhla za pomoci realitního makléře, ale své pomoci a lidé tedy asi „ušetřili“ za provizi zprostředkovatele.

Ušetřit = mít více peněz 😊

Někdy to klidně může být pravda, ale ve většině případů je to tak, že pokud byste si našli opravdu profesionála na zprostředkování prodeje nemovitosti, tak sice neušetříte, ale VYDĚLÁTE.

Je spousta faktorů, proč tomu tak je, ale popišme si ty nejstupidnější. 🙂

  • Když šetřím, tak pořádně! sreality.cz server díky kterému se prodá drtivá většina nemovitostí. Když šetřím, tak přeci nedám 60kč denně za inzerát, nedám 60kč za topování a několik stovek za tip regionu? „Neeee, bazoš stačí, však jsem tam prodal mobil, tak co by ne nemovitost!“
  • Spousta makléřů si myslí, že kvalita fotografií není až tak důležitá, co si potom myslí asi samo prodejce? Fota neuklizených nemovitostí jsou naprosto standardní a přitom příprava nemovitostí k prodeji a její následné nafocení je alfou a omegou úspěšného prodeje.
  • Prohlídka po několika měsících marného hledání: „Jsem ochotný Vám dát o 200 000 kč méně něž požadujete.“ Prodávající: „ Nešlo by aspoň o 10 000 více?“
  • Pokud šetřím, tak samozřejmě kupní smlouvu najdu na internetu a advokátní úschovu neřeším. Tímto muže nastat spousta problémů, ten nejmenší je, že vám KS katastr vrátí, protože jste udělali někde chybu a v tom nejhorším případě přijdete o nemovitost a nebudete mít ani peníze. Jsem si poměrně jistý, že pokud bych chtěl někoho připravit o jeho majetek, tak u samoprodejce mám velikou šanci a párkrát v roce by se mi to povedlo, ale popisovat jak Vám nebudu. Nepíšu přeci návody pro podvodníčky.
  • O videoprohlídce a virtuální prohlídce se nemusíme ani bavit, to nebude určitě.
  • Půdorys nemovitosti taky nebude, přitom je to velice důležitá věc v prezentaci.
  • Vlastní stránka nemovitosti nehrozí, jsme přeci na bazoši.
  • Bude si samo prodejce brát dovolenou v práci kvůli prohlídkám? No nevím, to není moc ekonomické.

Je toho strašně moc, co bych mohl ještě napsat o tom, kde se člověk, co nemá zkušenosti s prodejem nemovitostí, snaží ušetřit. V první řadě přeci ušetří těch 100 000kč za makléře a po prodeji nemovitosti jsou tito lidé šťastní a spokojení, protože ušetřili.

Co takhle ale při prodeji nemovitosti nešetřit, najít si profesionála, který má za sebou spousty obchodů, vytvořených propagací a jít cestou, že chci na prodeji nemovitosti vydělat?

Ano, čtete správně píší VYDĚLAT! Pokud se rozhodnete najít si opravdu kvalitního makléře, tak se časem ukáže jako výborná investice a budete koukat, co vše se dá pro úspěšný prodej nemovitosti udělat.

Prodej může trvat 3 měsíce nebo klidně i 6, ale máte o vše postaráno a na konci uznáte sami, že takové částky, kterou Vám pomohl dosáhnout byste sami ani náhodou nezvládli, takže se zaplatí makléř a ještě Vám zbude bonus, s kterým jste nepočítali třeba na dovču.

Opět tady nebudu rozepisovat, jak to takový makléř dokáže, protože jsem psal několik článků, kde jsem popisoval, co vše by se mělo udělat pro úspěšný prodej za maximální cenu. Na www.jansznapka.czsi můžete přečíst články jako například: ,,Jak nastavit správnou prodejní cenu?“, ,,Profesionální fotografie jsou samozřejmostí a základem každé prezentace nemovitosti!“, ,,Videoprohlídka jako další nástroj pro dosažení maximální prodejní ceny nemovitosti“ a dalších spousty článku.

Když to shrnu, tak ušetřit neznamená mít více peněz, ale jako Češi jsme tak hold nastavení a můžeme to vidět i ve finančním sektoru. Většina Čechů spoří své peníze na běžných účtech, kde není žádné zhodnocení a nechávají je postupně sežrat inflací místo toho, aby peníze vložili do investičních fondů, penzijního připojištění, koupě investiční nemovitosti atd….

Ale za to můžou asi jiná skvělá česká přísloví jako „Kdo chce víc, nemá nic“ nebo taky „Kdo nic nedělá, nic nezkazí“. Hloupých českých přísloví se dá každopádně najít mraky a je jen na Vás, jestli se chcete řídit těmito nesmysly a jít s proudem nebo proti němu.

Na závěr pár malých tipů😊

  • Ne, finanční služby, které Vám nabízejí na České Poště – nejsou nejlepší řešení a řešit na poště hypotéku není úplně super nápad.
  • Lísteček ve schránce psaný rukou „koupím byt v této lokalitě“ opravdu není kupec, ale lhář.
  • Vybrat jednoho z 20 makléřů, co Vám volali na ten inzerát z bazoše, nebude asi ta nejlepší volba. Opravdu top makléř na tohle nemá čas.
  • Když je člověk na první schůzce sympatický a usměvavý, tak to nemusí znamenat, že ví, co dělá.
  • Pokud zájemce řekne já to beru, tak to neznamená, že na to má, anebo že na financování dosáhne!
  • Každý 10. Čech má exekuci. Není to zrovna ten Váš zájemce? (u pronájmu průser!)
  • Do hospody se nechodí pro rady s hypotékou nebo prodejem nemovitostí, ale na pivo. (většina lidí se radí s těmi, kteří jim nemůžou pomoci)
  • Jednoduché řešení nemusí být to nejvýhodnější!
  • Žádné smlouvy se nestahují z internetu!

Pokud Vás zajímá, jak probíhá spolupráce konkrétně se mnou, tak si můžete stáhnout  e-book a checklist „100 kroků k prodeji za nejvyšší možnou cenu“, a nebo mi prostě zavolejte na +420 733 310 002.

Porovnejte nabídky