Mezi lidmi panuje mylná představa, díky které si zbytečně komplikují prodej své nemovitosti tím, že se rozhodnou oslovit ne jednu, ale hned několik realitních kanceláří.
K tomuto kroku je často vede vidina rychlejšího prodeje nebo celkově menších starostí, to se jim ale může rychle vymstít. Tento mylný dojem vznikl v dřívějších dobách, kdy se na trhu handrkovali kupci jeden přes druhého: Kdo zaplatí nejvíce ten získá mé „zboží“!
Jelikož ale nejde o ledajaké „zboží“, ale o Vaši nemovitost, rozhodně zde neplatí, že čím více lidí přiloží ruku k dílu, tím snadněji se podaří vše dotáhnout do zdárného konce.
Ráda bych vám přiblížila nejobvyklejší problémy, které zapříčiní prodej přes několik realitek.
Když si vyberete pouze jednu realitní kancelář, ušetříte si tak spoustu času, peněz i starostí!
Proč?
Makléři, kteří přistupují na tzv. neexkluzivní prodej, mají většinou na starost desítky bytů. Kvůli tomu pak postrádají čas na to, aby každé nemovitosti věnovali nejlepší možnou péči. Řadu zásadních kroků vynechávají nebo je odbývají.
1. Nekvalitní nafocení nemovitosti
K těmto krokům patří třeba vyfocení nemovitosti. Přitom právě fotografie jsou alfou a omegou lákavého inzerátu. Někteří makléři v rychlosti a bez rozmyslu vyfotí byt na mobilní telefon. Chybí jakákoliv příprava, díky které můžete ukázat všechny přednosti bytu v tom nejlepším světle. O kvalitě fotografií ani nemluvě. A taková nezvládnutá prezentace vás může v konečném výsledku připravit o desítky tisíc korun!
Zároveň musím ale podotknout, že ne vždy je za nevhodným postupem nedostatek času. Někdy svou roli sehrává i neznalost. Ve výsledku nemovitost ztrácí na hodnotě, protože je buď u všech prezentovaná špatnými fotografiemi, které úplně zakrývají její potenciál nebo mají jednotlivé nabídky tak rozdílnou úroveň fotografií, že u zájemců okamžitě vyvolají pochybnosti. Pamatujte na to, že fotka a příprava na focení je v realitním světě buď strůjce nebo ničitel úspěchu.
2. Nekonzistentnost údajů a chyby
Dalším problém, který se objevuje, je nekonzistentnost údajů a chyby. Vznikají v důsledku komunikačního šumu, kdy není prostor pro důslednost, ověřování a kontroly. A tak zatímco v jednom inzerátu např. jde o prodej bytu s rozlohou 45 m2, v dalším má 50 m2 a v jiném zase 40 m2. Setkala jsem se i s případy, kdy byly rozdíly třeba též v dispozici nebo patře.
Celé je to pak jen jeden velký zmatek, který vyvolává otázky a vzbuzuje už od začátku nedůvěru, a to vás připravuje o mnoho potenciálních zájemců, mezi nimiž se může nacházet kupec.
3. Různé ceny z důvodu rozdílných výší provize
Každá realitní kancelář má své vlastní postupy, know-how a bere si jinou provizi. To se následně promítá i do prodejní ceny dané nemovitosti.
Takže realitka X nabídne váš byt za 3,5 milionu Kč, realitka Y za 3,7 milionu Kč, další zase za jinou sumu a takto bych mohla pokračovat třeba až k deseti nebo patnácti variantám.
Najednou se tak ocitnete pod palbou dotazů nebo žádostí o slevu. Odlišné hodnoty spustí lavinu pochybností. Zájemci neuvidí atraktivní nemovitost, ale „něco“, co nemá jasnou hodnotu, a začnou řešit, proč tomu tak je. Takovými nejasnostmi opět výrazně zúžíte okruh potenciálních kupců.
Kam to nakonec povede?
Pokud dovolíte, aby prodej vaší nemovitosti provázely popisované obtíže, vystavujete se velkému riziku, že nedojdete do vytouženého cíle. Nemovitost na trhu „spálíte“ a už ji nikdy nedostanete na cenovou hladinu, na které by mohla být při správném a hladkém průběhu.
Vybírejte chytře a vždy si zvolte jednoho makléře (realitní kancelář), který se o vaši nemovitost postará a prodá ji za nejvyšší možnou prodejní cenu. Důkladně si prohlédněte nabídky realitního makléře (případně realitní kanceláře), se kterým máte v plánu uzavřít dohodu o prodeji. Jen tak předejdete zbytečným starostem a zajistíte tu nejlepší péči pro svou nemovitost.
Vybírejte proto svého budoucího realitního makléře obezřetně, a hlavně vybírejte tak, ať to máte bez-starostí!
Pokud si přejete prodat svou nemovitost bez starostí a za nejvyšší možnou cenu, neváhejte mi zavolat na tel.: 739 117 645 nebo mi napište na frolo@bez-starosti.cz. Domluvíme si schůzku třeba u dobré kávy a já vám povím, co pro vás při prodeji vaší nemovitosti můžu udělat.