Výsledky vyhledávání

RK nevolat aneb svoji nemovitost si prodám sám!



Proč právě tato myšlenka vyvstává majiteli nemovitosti v hlavě, když chce provést prodej za několik stovek tisíců nebo milionů?
Je to velmi jednoduché – nikoho schopného, ani vhodného k tomu ve svém okolí nezná.

Když jsem si kupovala svůj byt, neměla jsem ani potuchy, jak tento obchod probíhá. Nevěděla jsem vůbec nic o tom, že je nějaký rozdíl, když kupujete byt v družstevním podílu nebo v osobním vlastnictví, kdy a kde se dávají nějaké podklady, smlouvy, co se podepisuje.
Nevím, zda-li bych se do koupě svého bytu vůbec pustila, kdyby v té době to nebyl právě můj kamarád Martin (realitní makléř), kterému jsem věřila a on byl ten, kdo mi s touto transakcí pomohl.

To, že si za tuto, pro mě jako laika, transakci vezme peníze mi připadalo jako normální, je to jeho práce, a já mám klidné spaní. 

Samozřejmě, že se také může stát, že nemáte štěstí a někoho jako je Martin neznáte, a navíc máte ve svém okolí někoho, kdo vám říká: “Prodej si to sám, já jsem to taky udělal a je to jednoduché“
nebo jste také slyšeli: „To jsou podvodníci a víš kolik si za to berou? Hrůza“
a nebo jste slyšeli něco, co ve vás důvěru v prodej přes makléře, nebo experta v oblasti realit rozhodně nepodpořilo myšlenku, PRODÁM TO S NIMI, ale naopak PRODÁM SI TO SÁM.

A proč tedy, když už se rozhodnete prodat si to sám, tak napíšete jasně a tučně RK nevolat! Vám volají?

Neboť právě soukromá inzerce je hlavním zdrojem náboru makléřů. A to nejen makléři, ale i nákupčí, kteří se za makléře nevydávají, a vlastně ním ani nejsou, jsou to ti, kteří nakoupí a vzápětí prodají, samozřejmě se ziskem…. Platí hotově a rychle Jak se to ale všichni dozví?
Jednoduše, mají nastaveného robota a ten jim okamžitě nahlásí, že na trhu se objevil nový inzerát.

A doufáte, že se ozve skutečný zájemce? Ano, někdy se ozve a obchod skutečně dopadne, ale na prvním místě, se Vám hned ten 1. den ozve 40-50 realitních makléřů a nákupčích. Proč se tedy neozve ten zájemce?
Nemá robota, a když si večer nebo o víkendu sedne k inzerátům a najde si Vás, tak Vy už jste natolik otrávení, že buď telefon nezvedáte nebo jste podlehli právě realitní kanceláři, která ji má ve své inzerci.

Inzerce – kam, kdy, za kolik, kde….

Člověk, který si chce prodat svoji nemovitost sám má mylnou představu o tom, že ušetří na nákladech tím, že si vydá inzerát sám a zadarmo – Bazoš, Bezrealitky…. A přitom si neuvědomuje, že dříve nebo později většina takových inzerentů podlehne nátlaku makléře, nákupčího.

Prodávající se nejvíce soustředí na to, jak ušetřit, když nezaplatí makléři, ale zapomíná na hlavní cíl – prodat co nejrychleji a za co nejvíce. Znáte marketing a propagaci při prodeji za miliony? Víte, jak si připravit nemovitost na to, aby tzv. obal prodal?
Jak to chcete udělat, když svoji nemovitost nabízíte na serveru, který už sám o sobě je BAZAR? A když chcete prodat svoje luxusní zboží, proč jej inzerujete na nekontrolovaném inzertním portálu, kterým tento bezesporu je? A chcete lepší cenu? Tak proč prodáváte zboží v sekáči?

Jak tedy?

Nelitujte investic a vystavte svoji nemovitost právě v butiku, na prestižních portálech. Nezapomínejte, že chcete vydělat. Vaši nemovitost si musí všimnout movití kupci, zájemci a ne jen realitní turisté, kteří jen tak pro zábavu surfují a dívají se, kde se co šustne. Sotva asi budete čekat, že solventní manažer s rodinou půjde na takový server, prostě takový člověk jde na prověřený web, kde inzerují ti, co „na to mají“. A pokud chcete tedy vydělat, zadejte inzerci zkušeným odborníkům, kteří ví, jak na to, mají lepší ceny, a vědí, jak tu vaši nemovitost povýšit, vyzdvihnout. 

A jak se celému tomuto kolotoči vyhnout?

Nejlepší prevence je nechat se při prodeji zastupovat, vyberte si realitní kancelář, společnost nebo konkrétního makléře dle podmínek, které vám vyhovují. A když žádného neznáte? Ptejte se ve svém okolí, jistě má někdo zkušenost s někým, kdo mu již takto pomohl. A pokud nemáte, tak hledejte na internetu, stejně jako hledáte reference internetových prodejců a poté si buď u této společnosti koupíte nebo hledáte dál…..

Co tedy říci závěrem?

Každý si pro prodej své nemovitosti představí svého zájemce – je to solventní, důvěryhodný a solidní člověk? 
Ano – to chceme všichni.
Vžijte se do jeho role – jste bohatí, vyděláváte dostatek na to, že se můžete nechat zastupovat zkušeným odborníkem. Když tedy kupujete byt nebo dům, budete se přehrabovat v nabídce, kde nejsou pěkné fotky nebo jich není dostatek, anebo na fotkách vidíte, co tam vidět nemáte? A nedej bože že jsou fotky nekvalitní?
Nepodceňujte první dojem, ten je opravdu jen pár vteřinový – protože když ztratíte „svého“ zájemce, čas, který hraje pro Vás v případě, že je nemovitost marketingově a propagačně na úrovni, se prodlužuje. A s délkou času nemovitosti v inzerci se úměrně snižuje jeho prodejní cena.

Potřebujete poradit při prodeji nemovitosti?  Využijte hodinové konzultace zdarma. 

Neváhejte mě kontaktovat na telefonním čísle +420 724 422 536 nebo na e-mailu marinkova@bez-starosti.cz.

Porovnejte nabídky